Русенската Опера Гостува В „Салон На Изкуствата” С „Хофманови Разкази”

Русенската Опера Гостува В „Салон На Изкуствата” С „Хофманови Разкази”


   Русенската опера гостува на 19 – то издание на фестивала „Салон на изкуствата” в Националния дворец на културата с най-успешния си и впечатляващ спектакъл на операта „Хофманови разкази” от Жак Офенбах.


   В ролята на Хофман Калуди Калудов.


   Александър Крунев в четирите превъплъщения на Злото.

 
   Премиерата на спектакъла на Държавна опера-Русе на операта „Хофманови разкази” от Жак Офенбах се състоя на 19 март тази година в рамките на Международния фестивал „Мартенски музикални дни” в препълнената зала на емблематичната архитектурна знаменитост Доходното здание в Русе. Публиката посрещна и изпрати с бурни аплодисменти изключително силната и респектираща с високото си ниво и естетика постановка на операта „Хофманови разкази”. На 19 юни, от 19.00 часа в зала 1 на НДК софиянци ще могат да си подарят едно вълнуващо преживяване с брилянтната музика на Офенбах, с майсторството и сърцатостта на солистите, хора и оркестъра на Държавна опера-Русе под диригентството на Маестро Найден Тодоров.


   За българската публика името на композитора Жак Офенбах се свързва с комичните оперети и най-вече с великолепната творба „Хубавата Елена”. Много години Офенбах е развличал публиката, но в последната си творба до¬стига истинския връх в своето творчество. Композиторът разказва за последен път ед¬на мъдра, печална, но обаятелна музикална приказка. Офенбах не доживява премиерата на „Хофманови разкази", която се е състояла в Опера Комик в Париж на 10 февруари 1881 година.


 


   Имало едно време....
Така може да започне операта „Хофманови разкази” от Жак Офенбах. Хората винаги са се изкушавали и омайвали от фантастичните истории, които им дават възможност да се дистанцират от ежедневните проблеми и да „избягат” в други светове.
   Сюжетът на операта се базира на различни приказки на автора, а главният герой Ернст Теодор Амадеус (това име той сам си дава от голяма почит към Моцарт) Хофман e юрист, писател, композитор, художник и театрален директор - но преди всичко - ексцентрик. Трите приказки са различни като сюжет и музика, с много силна драматургия, независими една от друга. Австрийската режисьорка Урсула Хорнер с много елегантност и вкус посяга към оперното заглавие. Освен чисто драматургичните послания, режисьорката умело борави с различни изразни средства и пластични ефекти, вкарва фантастични и събирателни образи в разказа си. В сложната вокална и много актьорска роля на Хофман ще видим Калуди Калудов. В различните превъплъщения на Злото ще се преобрази Александър Крунев, който ще изпълни четирите партии – на Линдорф, Копелиус, Дапертуто и Доктор Миракъл. Ролята на куклата Олимпия ще бъде изпълнена от Диана Василева. Втората любима жена на Хофман – Жулиета ще бъде Анна Дитри, а образът на нежната Антония ще бъде пресъздаден от Мария Цветкова. Петя Цонева ще се превъплъти в ролята на Никлаус – този път приятелят на Хофман е неговият Ангел-хранител и неговата „стара душа” в интерпретацията на Урсула Хорнер. Тенорът Георгиос Филаделфевс има много ярко актьорско присъствие в четири различни роли – на Андреас, Кошенил, Питикиначо, Франц. Участват още Андреана Николова, Александър Баранов, Стилиян Минчев, Стоян Стоянджов, Калоян Христов, Емил Желев, Момчил Миланов и др. Диригент Найден Тодоров. Сценография Мария Ветероска /Македония/, костюмограф Мария Пупучевска /Македония/, дизайнер осветление Васил Лисичов /Македония/, хормайстор Стелияна Димитрова. Спектакълът е копродукция с Македонската опера и балет.

   През 2014 г. Салон на изкуствата се провежда в партньорство със Софийски музикални седмици. Двата традиционни фестивала подкрепят кандидатурата на София за Европейска столица на културата през 2019 г.
   Цени на билетите 10, 15, 20, 30 и 40 лева. Билети се продават в Билетния център на НДК с работно време: понеделник-петък от 9:00 до 19:00 ч., събота, неделя и празнични дни от 10:00 до 19:00 ч.
   Еmail: biletencentar@ndk.bg
   Онлайн и в разпространителската мрежа на www. eventim.bg.